Wat regel ik via Mijn OVKB?
– Je kunt je via Mijn OVKB afmelden voor een les
– We delen filmpjes en online materiaal via Mijn OVKB
– Je kunt er onze agenda en het lesrooster bekijken
–  Je vindt er alle informatie over voorstellingen in zodra deze bekend zijn
– Je kunt je via Mijn OVKB aanmelden voor lessen in het nieuwe seizoen
– In jouw persoonlijke lesoverzicht kan je kledingvoorschriften en
andere informatie over je les terugvinden
– Je kunt je persoonlijke gegevens inzien en wijzigingen doorgeven
– Je kunt een tweede of zelfs een derde e-mailadres doorgeven
– Je kunt je facturen inzien en downloaden voor je eigen administratie
– Je kunt er e-mails en berichten van ons nalezen

 

Waar vind ik mijn lidnummer?
Je lidnummer staat op je rekeningafschrift en bovenaan mails die je van ons ontvangt. Je kunt het ook bij ons opvragen via een mail aan info@ovkb.nl.

 

Wat is mijn wachtwoord?
Ben je je wachtwoord kwijt of heb je nog geen wachtwoord? Ga naar https://mijn.ovkb.nl en klik op de roze knop “Wachtwoord aanvragen”. Vul je lidnummer en e-mailadres in en klik ter bevestiging op de groene knop “Wachtwoord aanvragen”. Je krijgt dan een wachtwoord per e-mail toegestuurd. Je lidnummer staat op je rekeningafschrift en bovenaan mails die je van ons ontvangt.

 

Als ik een nieuw wachtwoord aanvraag, krijg ik een foutmelding
Waarschijnlijk gebruik je dan een ander e-mailadres dan dat bij ons als hoofd-adres bekend is. Probeer een ander e-mailadres of vraag het juiste e-mailadres bij ons na via een mail aan info@ovkb.nl.

 

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Je kunt je wachtwoord na inloggen wijzigen.
Ga daarvoor naar ‘Mijn gegevens’ en klik op ‘wachtwoord wijzigen’.
Sla je lidnummer en wachtwoord op om in de toekomst makkelijk toegang te krijgen.

 

Ik log in, maar de app wil niet laden
Je gebruikt de juiste inloggegevens, maar de knoppen reageren niet of het scherm blijft alleen maar op ‘laden’ staan? Waarschijnlijk blokkeert een beveiliging (tijdelijk) het laden van de gegevens. Probeer het s.v.p. op een ander apparaat.

 

Hoe log ik in op Mijn OVKB?
Via deze makkelijke stappen:

Stap 1: Ga naar Mijn OVKB via de knop rechtsboven op onze homepage
(Of typ in de browser van je telefoon/laptop/tablet of pc: https://mijn.ovkb.nl)

Stap 2: Vul je lidnummer in. Je lidnummer staat op je rekeningafschrift en bovenaan mails die je van ons ontvangt.
Je kunt het ook bij ons opvragen via een mail aan info@ovkb.nl.

Stap 3:  Vraag een wachtwoord aan via de knop ‘wachtwoord aanvragen’.
Krijg je een foutmelding? Waarschijnlijk gebruik je dan een ander e-mailadres dan dat bij ons als hoofd adres bekend is. Probeer een ander e-mailadres of vraag het e-mailadres bij ons na via een mail aan info@ovkb.nl.

Stap 4: Sla je lidnummer en wachtwoord op om in de toekomst makkelijk toegang te krijgen.

 

Hoe maak ik een app op mijn telefoon of tablet van Mijn OVKB?
NB: het is geen app die je download in de appstore, maar een link die je vastzet aan je startscherm

Voor Iphones en Apple tablets:
– Log in op Mijn OVKB zoals hierboven beschreven
– Tap onderin het scherm zodat je de menu opties van je browser te zien krijgt.
– Tap op de menu-knop of deel-knop (dat vierkantje met pijltje omhoog) onderin het scherm en kies voor “Zet op beginscherm”. En zie: je hebt de Mijn OVKB app!
– Kun je de optie “Zet op beginscherm” niet zien? Kopieer en plak (dus niet doorklikken) deze link in de adresbalk van je browser: https://mijn.ovkb.nl en probeer het opnieuw.

Voor Android telefoons en tablets:
– Log in op Mijn OVKB zoals hierboven beschreven
– Scroll naar beneden en druk op de groene punaise om de app te installeren. En zie: je hebt de Mijn OVKB app!
– Zie je geen groene punaise? Geen probleem: Tap onderin het scherm zodat je de menu opties van je browser te zien krijgt. Tap op de menu-knop of deel-knop onderin het scherm van je browser en kies voor “Toevoegen aan startscherm”.

 

Hoe kan ik een tweede of derde e-mailadres doorgeven?
Als je ingelogd bent, klik je in het menu op “Mijn gegevens” en vervolgens op “E-mailinstellingen bewerken”. Je kunt ook zelf kiezen welke berichten je wil ontvangen: berichten die alleen voor jou bestemd zijn, berichten die aan jouw groep gestuurd zijn en/of berichten die gaan over financiële en contractuele zaken.

 

Hoe geef ik een afmelding voor de les door?
Log in op Mijn OVKB
Ga via het menu naar ‘Absentie’ en volg de aangegeven stappen.
Bedankt voor het doorgeven van je afmelding!

 

Hoe kan ik mijn lespakket wijzigen?
Log in op Mijn OVKB
Ga via het menu naar ‘Activiteiten’ en volg de aangegeven stappen.
Je ontvangt zo snel mogelijk een bevestiging van je wijziging in je mail.

 

Hoe bevestig ik mijn lesadvies voor het volgende seizoen?

NB: Dit kan pas nadat we je gemaild hebben dat je lesadvies voor het volgende seizoen klaarstaat.
Log in op Mijn OVKB of ga naar de mijn OVKB app op je telefoon. Daarna:

1. Log in met je lidnummer (bovenaan onze mails en op je rekeningafschrift)
2. Kies linksboven het menu (drie streepjes onder elkaar)
3. Klik op ‘volgend seizoen’
4. Je ziet het lesadvies dat we hebben klaarstaan
5. Klik op de blauwe balk “lesadvies aanpassen/vastleggen”
– De lessen die je wil moeten groen zijn. De andere lessen kun je laten staan.
– Zijn er meer lessen groen dan je wil gaan doen? Klik de les die je NIET wil doen op rood
6. Ga met de schuif rechts naar beneden en klik de algemene voorwaarden aan en klik de toestemming tot automatische incasso aan
7. Je ziet de leskosten vermeld
8. Klik dan op leskeuze vastleggen
9. Je ontvangt binnen enkele dagen een bevestiging van ons in je mail